Sinds schooljaar 2021-2022 zijn wij bezig met het leren anders te organiseren. Daarbij zijn we gestart met het vak spelling en in schooljaar 2022-2023 gaan we dit vervolgen met het vak rekenen.
Wij willen graag ons onderwijs zo inrichten dat wij aansluiten bij de ontwikkeling en onderwijsbehoefte van elk kind. Binnen onze kwaliteitszorg brengen wij elke leerling goed in beeld. Op basis van deze analyse wordt gekeken welk leeraanbod het best passend is bij zijn/haar ontwikkeling. Om de ontwikkeling en de onderwijsbehoeften goed in beeld te krijgen, kijken we naar de leeropbrengsten uit onze leerlingvolgsysteem, het methodisch aanbod, de observaties van de leerkrachten en uit gesprekken met ouders en kinderen. Wanneer alle kinderen goed in beeld zijn gebracht, gaan we kijken waar we kinderen kunnen clusteren en kijken we in welke instructiegroep ze komen. Dit wordt groepsoverstijgend gedaan. Het kan dus zijn dat een leerling instructie krijgt van een andere, dan de eigen, leerkracht voor rekenen of spelling.