2020-2021: bijna op het landelijk gemiddelde van 534,5
2019-2020: i.v.m. het Coronavirus is er dit schooljaar geen eindtoets afgenomen
2018-2019: 538,6 (535,7 = landelijk gemiddelde)
De school scoort jaarlijks rondom het landelijk gemiddelde. De score is passend bij de groepspopulatie van dat moment. Uit de adviesgesprekken en de voortgangsrapportages van het voortgezet onderwijs blijkt dat de behaalde resultaten overeenkomen met de uitstroomgegevens en de adviezen van oud-leerlingen.
De ambitie van de school is om jaarlijks op of boven het landelijk gemiddelde te scoren. We kijken hierbij naar scholen in de vergelijkingsgroep. Om onze ambitie waar te maken, hebben we een plan gemaakt en interventies ingezet die hieronder worden beschreven:
Voor leerlingen die zich minder snel of juist sneller ontwikkelen dan gemiddeld, maken we gebruik van passende toetsen. De uitslag van een toets is het meest nauwkeurig wanneer de toets aansluit bij het niveau van de leerling. Dit houdt in dat leerlingen in de zone van naaste ontwikkeling getoetst worden in plaats van toetsafname behorend bij de jaargroep. Door op deze wijze op maat te toetsen, meet je op de meest betrouwbare manier de resultaten van deze leerlingen én is het mogelijk om de resultaten te vergelijken met die van klasgenoten.
Als leerlingen passend getoetst zijn, kan ook het aanbod passend bij de leerlingen gemaakt worden. Welke doelen beheerst een leerling al en welke nog niet? Hierbij worden hoge, haalbare doelen gesteld.
Bij het inrichten van het onderwijs clusteren we zo veel mogelijk leerlingen om de meeste effectiviteit in de lessen te genereren.
We vergroten het didactisch handelen van leerkrachten door (beeld)coaching.